Ejder Kapanı

Gönderen CineMarine on 15:31

Söz konusu Uğur Yücel olduğunda, beklentilerde yüksek oluyor tabii haliyle. Az ama öz düsturuyla hareket eden yönetmen-oyuncu, şu ana kadar çektiği 2 filmde de her açıdan belli bir başarı yakaladı. Durum böyle olunca, herkes Ejder Kapanı'nın mükemmel bir film olacağını düşünüyor. Tabii iddialı posteri, bıyıklı ve şiveli Kenan'ı ile Psikopat Nejat'ın da bunda payı büyük.
Neyse, daha önce Ejder Kapanı hakkında birkaç tahminde bulunmuştum. Filmi izledikten sonra, tüm beklentilerimin doğru çıktığını gördüm. Filmi izlemeye girerken bol patlamalı aksiyon sahneleri, çok yenilikçi bir senaryo beklemeyin. Filme Türk Sineması'nın geldiği nokta penceresinden bakarsanız ve beklentilerinizi düşük tutarsanız, Hollywood filmi olsa beğenmeyeceğiniz filmden çok büyük keyif alırsınız. Bu tarz filmlere yaklaşırken, biraz iyimser olabilmek gerek. Hollywood filmi gibi yaklaşmayın olaya. Daha çok, İstanbul sokaklarında geçen bir polisiye film olarak bakın.




Görsel efektleri için ayrı bir parantez açmak istiyorum. Görsel açıdan Türk sinemasındaki en iyi yapım diyebilirim rahatlıkla. Aksiyon sahneleri beklediğim kadar çok olmasa da kaliteliydi.
Son olarak diyeceğim odur ki, Uğur Yücel önceki filmlerinden kazandığı tecrübe ile Alacakaranlık serisindeki başarısını harmanlayarak, senaryo açıdan basit ancak kaliteli, Kurgu açısından sığ olan filme resmen can katmış. Oyunculuklarında payı büyük tabii. Sinemada izlenilmesi gereken bir film olarak düşünüyorum ben. Notumu da 8/10 veriyorum.