Captain, Captain Jack Sparrow...

Gönderen CineMarine on 08:55



"You will always remember this as the day that you almost caught Captain Jack Sparrow!"


En sevdiğim oyuncunun en sevdiğim performansı:Kaptan Jack Sparrow. Yakışıklı oyuncunun Oscar'a ilk adaylığını sağlayan filmdeki performansı harika. Nereden başlasam bilmiyorum. O garip hareketlerinden mi, yarattığı nev-i şahsına münhasır karakterinden mi, yoksa mükemmel aksanından mı?

İlk Karayip Korsanları çıktığında, sinemayla çok içli dışlı değildim. Zaman zaman gider, filmi izler, eğlenir, unutur giderdim. Bu filme de eğlenmek amacıyla gitmiştim. Ancak benim gibi biri için bile, Johnny Depp'in oyunculuk performansı hemen belli oluyordu. Oscar'da Seann Penn'e bu ödülü kaptıran Johnny Depp, izleyicilerin gönlünde oscar'ı kazanmıştı zaten.

İlk filmdeki Kaptan Jack Sparrow performansı, tüm diğer karakterlerden birkaç gömlek üstündü. Filmdeki birçok espri de bu karakter üzerinden yapılıyordu zaten. Jack Sparrow'un adadan kaçış hikayesi, kızlarla geçmişte yaşadığı olaylar falan oldukça yerinde ve güzel esprilerdi. Film bu kadar tutunca devamı da geldi.

Vay be, o günü hiç unutmuyorum. Çok sevdiğim ilk filmden sonra, ikinci filmi 50 gün boyunca sabırsızlıkla beklemiştim. Gün sayıyordum artık. Bileti alıp filmi izleyince, ilk filmden çok daha iyi bir film izlemiştim. Saf eğlence değildi bu sefer, ayakları yere sağlam basan bir de senaryosu vardı. Hele Jack Sparrow. İlk filmden çok daha hınzırdı bu filmde. Davy Jones ile yaptığı atışmalar, konuşma sahneleri, Kraken ile olan yüzleşmesi falan. Mükemmeldi. Büyülenmiştim resmen.



"Ladies! Will you please shut it! Listen to me. Yes, I lied to you. No, I don't love you. Of course it makes you look fat. I've never been to Brussels. It is pronounced "egregious". By the way, no, I've never actually met Pizarro but I love his pies. And all of this pales into utter insignificance in light of the fact that my ship is once again gone. Savvy?"


Çok büyük umutlarla beklediğim 3. film beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı belki, ancak yinede eğlenceli bir 2,5 saat geçirmiştim. Hem de daha fazla Jack Sparrow ve daha çok seyir zevki almıştım bu filmde.

Sinema Dünyası'nda en sevdiğim ilk 3 karakterden birisidir Jack Sparrow. Johnny Depp'e de bu rolüyle oscar'ı vermeyen Akademi'ye karşı da bende büyük bir kızgınlık sağlamıştır ayrıca. Sweeney Todd ile de oscarı Johnny Depp'e vermeyen Akademi, tekrar mükemmel bir karakter profili çizdiği şimdiden belli olan Alice in Wonderland filmindeki Çılgın Şapkacı rolüyle ona gecikmiş ödülünü vereceğini düşünüyorum. Umarım haklı çıkarım da, Johnny Depp sonunda hakettiğini başarır. Dördüncü Karayip Korsanları'nı şimdiden merakla bekliyorum!

1 yorum:

Comment by kaotik on 26 Ocak 2010 16:01

en sevdiğim karakter. Süper sözleri, süper hareketleri var. Adamımsın Jack. :)